Radionica: Moj prvi scenarij
14-18/11 | Dokukino KIC
Radionica je namijenjena aktivnom individualnom radu na vlastitom scenarističkom projektu uz vodstvo dvojice vrsnih mentora (script doctora). Na temelju prijava pristiglih doslovno sa svih strana svijeta na otvoreni poziv za sudjelovanje na radionici, naša je komisija odabrala šest scenarističkih projekata filmaša, autora ili koautora kratkometražnih, dokumentarnih ili animiranih filmova koji trenutačno rade na izradi prvog scenarija za dugometražni film.
Mentori:
Srđan Koljević
Scenarist je i redatelj, rođen 1966. u Sarajevu. Diplomirao je dramaturgiju na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu, gdje danas i predaje. Autor je ili koautor scenarija za 11 dugometražnih igranih filmova, a po vlastitim scenarijima i sam je režirao tri igrana filma. Filmovi na kojima je radio prikazivani su i nagrađivani na najpoznatijim međunarodnim festivalima. Tri su filma bila nacionalni kandidati za Oscara, a jedan (Klopka) je ušao u uži izbor od osam nominiranih. Jedan je od najnagrađivanijih scenarista u regiji, višestruki dobitnik svih domaćih priznanja u ovom području, kao i niza europskih filmskih nagrada. Film Krugovi, snimljen prema njegovom scenariju, nagrađen je nizom priznanja, među kojima su i nagrade na Sundance Film Festivalu te Međunarodnom filmskom festivalu u Berlinu.
Pjer Žalica
Rođen je u Sarajevu 1964. godine. Diplomirao je režiju na sarajevskoj Akademiji scenskih umjetnosti gdje danas predaje režiju i čiji je trenutni dekan. Predavao je na različitim akademskim ustanovama u Europi i SAD-u. Žalica je jedan od partnera u produkcijskoj kući Regresh. Autor je i redatelj brojnih TV-emisija, serija, reklama, glazbenih i promotivnih videospotova, kao i više kazališnih predstava, kratkih filmova, dokumentaraca (Mostar Sevdah Reunion, Rob) i tri dugometražna igrana filma (Gori vatra, Kod amidže Idriza, Orkestar). Producirao je nekoliko kratkih filmova i jedan dugometražni film. Dobitnik je brojnih domaćih i međunarodnih nagrada. Član je Europske filmske akademije i nadzornog odbora Sarajevskog filmskog centra.
Makedonija
Sylvijino ljeto, Andrej Ilievski Volkashin
Sinopsis:
Sylvijino ljeto je pustolovni film/film ceste na temu odrastanja koji se može opisati kao spoj 500 dana ljeta i U divljini. Alex (22), student povijesti umjetnosti i strastveni fotograf prirode, točno zna što ga čeka nakon diplome – nastavnički posao koji ne želi i majušan stan u Skopju. No kada upozna tajanstvenu Sylviju (27), zaintrigira ga pustolovinu kakvu nije mogao ni sanjati. Njih se dvoje dosjete kako bi mogli, slijedeći svoje snove, proputovati svijet, no iznenadna smrt Alexova djeda podsjeti ga na strahove i odgovornosti, a zbog Sylvijine žeđi za opasnošću počinje se pitati poznaje li je uistinu.
Status projekta:
Projektu je Makedonska filmska agencija dodijelila potporu za razvoj scenarija, a pronašao je i producenta. Sudjelovao je na radionicama The Film Garage i Film TEEP 2015, predstavljen je na pitching forumu Courmayeur Noir in Festival 2015, te nominiran za najbolji scenarij na Filmskom festivalu u Oaxaci 2016. te na Filmskom festivalu u Amsterdamu 2015.
Hrvatska
Stric, Andrija Mardešić
Sinopsis:
Godina je 1989. Božić je. Stric se u Mercedesu i s poklonima vraća iz Njemačke svojoj sretnoj Obitelji da bi zajedno proslavili najsretniji dan u godini. No ništa nije onako kako se čini: niti su sretni, niti je Stric stric, niti je Badnjak Badnjak, niti je Obitelj obitelj. A bogme niti je ’89. godina. Naime, radnja se odvija 2016., „Stric“ je psihopat koji drži zatočenom nasumično odabranu obitelj koja samo za njega, već 10. godinu zaredom, iz dana u dan mora inscenirati i proživljavati najljepši i najsretniji dan njegova djetinjstva – Badnjak 1989. godine. Zapravo, bio je najsretniji do trenutka kad je „Stričev“ stric ubio njegove roditelje i sebe. „Stric“ je sad u ulozi svog strica i „Obitelj“ se mora svaki dan jako potruditi da se povijest ne ponovi… Stric je obiteljski psihološki horor u kojemu se isprepliću elementi obiteljske drame, trilera, groteske, društvene satire i blagdanske crne komedije.
Status projekta:
U razvoju.
Hrvatska
Iverje, Filip Peruzović
Sinopsis:
Petero mladih ljudi iz različitih dijelova Hrvatske pokušava nešto, a niti sami ne znaju što. IVICA (16) bi učinio sve za Tihanu – skočio s mosta, opljačkao benzinsku, tetovirao njeno ime – sve, ali ne i to. ROBERT (29) proživljava preuranjenu krizu srednjih godina i ne ponaša se u skladu sa svojom dobi, a njegova žena i sin čekaju da dođe kući. SANJA (21) ponovno pada na ispitu, i okrivljava Boga. FRANE (22) više ne može podnijeti život na otoku – srećom, uz Andreu mu brže prolazi vrijeme. MATIJA (24) visi po partijima, uzima drogu i propada – sve dok jednog dana ne odluči doslovno otrčati iz svog života.
Status projekta:
Iverje je dobilo potporu Hrvatskog audiovizualnog centra za razvoj scenarija.
BiH
11 dana umiranja, Irfan Avdić
Sinopsis:
U spremanju za noćni izlazak sedamnaestogodišnjeg Malika prekida vijest o smrti njegovog ujaka. Tu noć Malik prvi put vidi svog oca kako plače, što mu nepovratno ruši dosadašnju sliku oca kao glave obitelji. U sljedećih jedanaest dana, Malik se pokušava izgraditi kao jaka muška ličnost pred svojim društvom i svojom djevojkom, istovremeno se boreći s teretom obitelji koja se neprepoznatljivo mijenja zbog očeve bolesti.
Status projekta:
U razvoju.
Crna Gora
Poslije zime, Ivan Bakrač
Sinopsis:
Emotivni triptih o prijateljstvu grupe dvadesetsedmogodišnjaka iz malog crnogorskog grada, poslom ili studijima rasutih po Kotoru, Beogradu i Novom Sadu. Petero međusobno snažno povezanih mladih ljudi, čije su avanture i životi tijesno isprepleteni, također pričaju priču i o tri različite vrste prijateljstva – žensko-ženskom, muško-muškom i muško-ženskom prijateljstvu. Tijekom jedne godine, od proljeća do zime, uviđaju kako im se mladost završava, a nefokusirani životi koje vode skoro sami od sebe kreću drugim putem.
Status projekta:
U razvoju.
Gruzija
Maya, Tamta Gabrichidze
Sinopsis:
U tradicionalnom selu u Gruziji sa svojom obitelji živi mlada žena po imenu Maya. Jedne obične večeri prima obavijest o muževoj smrti. Njezin je muž nekoliko godina živio i radio u inozemstvu kako bi mogao uzdržavati obitelj. Za mužev pogreb Mayi je potrebna oveća količina novaca (6000 dolara), i to brzo, pa poduzima nesvakidašnje korake, no svi njezini napori budu uzaludni. Nakon što proda kuću, Maya saznaje da je njezinog muža već pokopala njegova nova obitelj u inozemstvu, pa odlučuje pokopati prazan lijes.
Status projekta:
U razvoju.